|
KLASY–CHŁOPEK
|
Czas:
zależny od liczby uczestników
|
|
Wymagania terenu:
chodnik, asfalt lub płaska ziemia.
|
|
Ilość i wiek uczestników:
co najmniej dwóch uczestników (ale można też się ćwiczyć w skokach indywidualnie) od około 7 roku życia.
|
|
Niezbędne akcesoria:
patyk do rysowania na ziemi lub kreda/kamień do rysowania na chodniku, szkiełko lub kamyk znalezione w pobliżu miejsca gry.
|
|
Reguły gry:
Uczestnicy rysują kształt klas - chłopka. Ustalają w drodze wyliczanek kolejność udziału w grze.
Gra polega na umiejętnym przejściu przez osiem pól chłopka tj. przez wszystkie osiem
klas dawnej szkoły podstawowej, wrzucaniu szkiełka w kolejne pola „chłopka”, na
zgrabnym podskakiwaniu i utrzymaniu się przez dłuższy czas na jednej nodze.
Każde dziecko prowadzi grę na własny rachunek.
Uczestnik wrzuca szkiełko w „pierwszą klasę”, staje na jednej nodze, wskakuje w pole,
podnosi szkiełko, przeskakuje resztę pól i wyskakuje na zewnątrz chłopka, w ten
sposób stara się zaliczyć wszystkie osiem pól. W ramiona wskakuje się obunóż, zarówno
w drodze do celu i w drodze powrotnej. Do głowy wskakuje się obunóż, wykonuje obrót w powietrzu i skacze z powrotem. Jeśli gracz skusi, kolejkę rozpoczyna następna osoba. Następną kolejkę nie zaczynamy od 1 klasy, ale od tej, na której skusiliśmy.
Skucha to wrzucenie szkiełka w nieodpowiednie pole lub na jakąkolwiek z linii chłopka,
to nieutrzymanie się na jednej nodze lub naskoczenie na linie oddzielające poszczególne
pola.
Wygrywa uczestnik, który pierwszy ukończy szkołę (8 klas)
|
|
Uwagi, komentarze:
Grę w klasy można dowolnie urozmaicać np. układając kwadraty z cyframi w kształt koperty, muszli ślimaka lub stosując różne utrudnienia jak np. kładzenie kamyka na udzie zgiętej podczas podskoków nogi. I tak dalej i tak dalej...
|
|
|
|
|
|
|
|